Forside    Hvem    Kontakt    Shop

Effekten af positiv omtale I medierne

Der har været meget krise snak I medierne I en lang periode, måske ikke så meget mere som før, og det er da en begyndelse, men for at undgå mere nedgang på alle områder, kan medierne spille en vigtig rolle, nemlig ved at bringe succes historier, der fortæller at det faktisk går godt mange steder.

Dette kan opmuntre folk til selv at anstrenge sig selv, lade sig inspirerer og måske være mere villig til at gribe til pengepungen og på den måde samlet med alle andre, være med til at få gang I hjulene igen.

Det er elementær psykologi, at for meget negativ tale hiver pusten ud af folk, gør dem indaktive, og mere påpasselige med hvad de bruger deres penge på.

Frygt kan godt få folk til at få folk til at bruge penge til trøst, men den længerevarende effekt er kun negativ.

Positive historier fylder folk med tillid til tiden vi lever I, tillid til at alt nok skal gå, giver mod til ting de ellers ville være tilbageholdende med, det giver et frirum til handling, istedet for det andet, som passivere.

Dette er elementær psykologi.